Gyakori kérdések

Mindenki alkalmazhatja a CRO-t?
Minden vállalkozás, ami rendelkezik honlappal, aminek az a célja, hogy azon a látogatók csináljanak valami konkrét dolgot a jövőbeli vásárlás érdekében, alkalmazhatják a CRO-t. Még akkor is, ha nincs konkrét termékeladás a honlapon, hanem mondjuk egy űrlap kitöltése a cél. Sőt, a CRO még egy fizikai bolt esetében is működhet.
Mennyi ideig fog tartani a program?
Ez nagyon sok mindentől függ. A honlap vagy a termék bonyolultságától, a jelenlegi állapottól, hogy most mennyire felhasználóbarát az oldal, és attól is, hogy milyen bonyolult a cél, vagy hogy mennyire összetett a vásárlási folyamat. Sőt, attól is, hogy egy-egy héten mennyi munkát tudtok beletenni a programba. Azzal számolj, hogy egy hónapnál kevesebb idő nem lesz elég a konverziónöveléshez.
Mi történik egy webáruház audit során? Mit vizsgálsz pontosan?
Megnézzük, hogy az Analytics, a hőtérkép és a session recording alapján mik azok a kritikus pontok az oldaladon, ahol a konverziód elúszhat. Továbbá az iparági sztenderdek és a saját tapasztalatom alapján összeállított checklist alapján ellenőrzöm az oldaladat általánosságban, és külön a konverzió szempontjából fontos oldalakat.
Azonnal látni fogom az eredményeket?
Ha találunk egy-két olyan pontot, ami nagymértékű vásárlói bizonytalanságot vagy félelmet tud eloszlatni, akkor annak gyorsan látni fogod az eredményét. A programot úgy rakjuk össze, hogy minél rövidebb idő alatt minél nagyobb megtérülést láss, de lesznek feladatok, amik csak hetek, hónapok múlva hozzák meg a gyümölcsüket.
Milyen garanciát kapok a sikerre?
Erre sajnos azt tudom mondani, hogy 100% garancia nincs. De a mögöttem álló tapasztalat ad egy biztonságot. És ha az elején bármi miatt úgy látom, hogy nálad nem érdemes beruházni a konverziónövelésbe, akkor azt jelzem előre.
Nekem van már fejlesztőm, ecommerce-esem – együtt tudsz működni velük?
Abszolút. Az egy kiváló megoldás, ha a javasolt módosításokat belső projektek keretében saját emberekkel tudjátok megoldani.
Kell-e valamit előre elkészítenem, vagy hozzáférést adnom az audit előtt?
Igen, az előkészítő fázisban neked magadnak újra át kell gondolnod a céljaidat, és azt, hogy kik a vásárlóid. Ezen felül hozzáférésekre is szükségem lesz az analitikai szoftverekhez, illetve telepítjük és beállítjuk neked azokat a szoftvereket, amik most nincsenek bekötve. Továbbá 3 független tesztalanyra a felhasználói teszthez.
Milyen konkrét metrikák alapján tudom majd értékelni a befektetésem megtérülését?
A Google Analytics (GA4) pontosan tudja mérni a számodra fontos konverziót, és össze tudja hasonlítani az együttműködés előtti és utáni értékeket, így egyértelműen látni fogod a javulás mértékét és értékét.
Hogyan priorizáljuk a javaslatokat? Kapok valamilyen ütemtervet a változtatások implementálására?
Az audit során felmerülő feladatokat priorizálom neked a várható költséghatékonyság alapján. Többhavi együttműködés során pedig a scrum módszertan alapján, meghatároozott sprintekben fogjuk ütemezni és végrehajtani a feladatokat.
Milyen technikai feltételeknek kell megfelelnie a webshopomnak, hogy hatékonyan tudjunk együtt dolgozni?
Kelleni fog egy bekötött és beállított analitika, különben nem tudjuk, honnan hova jutunk el. Ezen felül általánosságban elmondható, hogy minél több látogatóval rendelkezik az oldal, annál könnyebb a CRO projektet végigvinni, hiszen nagyobb számú adat esetén egyértelműbbek a trendek, és a változások is biztosabban nyomon követhetőek.
Hogyan biztosítod, hogy a konverzióoptimalizálás során nem romlik a felhasználói élmény vagy a márkaidentitás?
7 éve aktívan foglalkozom webshopokkal, és a munkám során az eredmények mindig javultak. Ezen felül nem végzünk hirtelen drasztikus változtatásokat az oldalon. A CRO nem a totális újratervezésről szól, hanem egy folyamatos, szisztematikus munkáról. Arról, hogy folyamatosan mérünk és tesztelünk mindent, amit csinálunk.
Milyen mértékben támaszkodnak adatokra vs. tapasztalatra a döntéshozatal során?
Minden weboldal és iparág más és más. Bár vannak nagyon egyértelmű CRO sztenderdek (hogy mi az, ami működik és mi nem), de a konkrét megoldásokat mindigegyénre kell szabni, ebben pedig mindig az adott oldal statisztikai adataira támaszkodunk.