Nézzük meg, mit is jelent bevételben a konverziónövelés!

Tegyük fel, van egy webáruházad, ami jelenleg havi 27.000 látogatót hoz.

Tegyük fel, hogy jelenleg 1,3% a konverziód, ami azt jelenti, hogy havonta 351 vásárlásod van (nézzük csak, az napi átlag 12 csomagfeladást jelent, ami abszolút reális lehet).

Mondjuk az átlagos kosárértéked (AOV=Average Order Value vagy ATV= Average Trade Value) 15.000 Ft.

Akkor a te havi bevételed 351 * 15.000 = 5.256.000 Ft.

Részt veszel a CRO programban, amivel a konverziód 1,3%-ról 2%-ra nő.

A marketinged marad ugyanaz, tehát számoljunk ugyanúgy 27.000 látogatóval, ám ezek közül már 2% fog vásárolni, ami 540 vásárlás.

Tegyük fel, hogy az AOV-d, az átlagos kosárértéked marad 15.000 Ft, mert ezen nem dolgoztunk első körben.

Így a te havi bevételed 540 * 15.000 = 8.100.000 Ft-ra fog nőni.

A különbség 8.100.000 Ft – 5.256.000 Ft = 2.835.000 Ft.

Mindez havonta ismétlődni fog, hiszen a konverziónövelés eredménye a következő hónapban is megmarad. Vagyis havi szinten ennyivel fog nőni a jövőben a bevételed ugyanannyi látogató mellett.

Továbbmegyek…

mert a konverziónövelés lényege, hogy a vásárló Neked szavaz bizalmat, szívesen vásárol tőled, és ezt teszi akkor is, amikor legközelebb szüksége lesz a termékedre vagy szolgáltatásodra.

Az így megszerzett lojális vásárlód LTV-je (Life Time Value-ja, vagyis vásárlói életút értéke, azaz hogy mennyit vásárol nálad az élete végéig újra és újra) tovább növeli a bevételedet. Mondjuk kéthavonta visszajön egy 15.000 kosárért. Mindezt úgy, hogy ezért a vásárlódért már nem kell marketing költéssel megküzdened, hiszen valószínűleg direkt megkereséssel, vagy organikus forrásból lényegében számodra ingyen jön a későbbiekben vásárolni.

További cikkek
×

Loading...