Egy átlagos webshop esetében 100 látogatóból 95-99 vásárlás nélkül hagyja el az oldalt.

Sok webshop ezt természetesnek könyveli el, és azt mondja, hogy ez egy ilyen biznisz.

Pedig az az igazság, hogy ezeknek a látogatóknak egy része vásárlóvá konvertálható, amennyiben az oldal maga megfelel az elvárásaiknak, az igényeiknek, és eloszlatja a félelmeiket. Ráadásul ha sikerül egy módosítással több konverziót elérned, az a következő hónapban is megtartja a vásárlásnövelő erejét, vagyis nem kell rá újra költened. Viszont ha nem teszed meg a szükséges módosításokat, akkor “csak úgy, magától” a következő hónapban sem lesz több vásárlód százalékosan. Magyarul a CRO egy olyan eszköz, amit egyszer fizetsz ki, és hosszútávon érezheted a pozitív hatását. Mérettől, látogatószámtól, iparágtól függően akár már 0,5-1% konverzió növeléssel is reálisan havi több százezer, akár több millió forinttal tudod növelni a bevételedet hosszú távon.

Amikor a látogató először megy fel az oldaladra, akkor valószínűleg nem tud rólad, sem a cégedről semmit. Emiatt bizalmatlan. És ebből a pozícióból átlagosan kevesebb mint egy percen belül eldönti, hogy akar-e az oldaladon több időt tölteni, vagy megy a konkurenciához, vagy teljesen lemond a vásárlásról.

A látogatódnak mindig van valamilyen célja. És ehhez kapcsolódóan vannak elvárásai a termékeddel, a honlapoddal, a vásárlási folyamattal kapcsolatban. Ha megkapja, amit szeretne, nagyobb eséllyel nyomja meg a Vásárlás gombot.

A CRO lényegében arról szól, hogy megértsük a látogatódat,
és hozzásegítsük őt a megoldáshoz, vagyis a vásárláshoz

A CRO projekt menete

01/03

A látogató megismerése

Először is meg kell őt értenünk. Nem kicsit, nem felszínesen, nem úgy, ahogy mi akarjuk őt látni, hanem ténylegesen és mélyen értsük meg, hogy ki ő, mit szeretne, hogyan gondolkozik, mi motiválja, mi az, ami neki komfortos, és mi az, ami elbizonytalanítja. Ezt rendszerint qualitatív és kvantitatív kutatással érhetjük el, vagyis egészen egyszerűen megkérdezzük, sőt kifaggatjuk.

02/03

A honlapod feltérképezése

Ezen a ponton azon kezdünk el dolgozni, hogy megnézzük, hogy jelenleg a honlapod mennyiben felel meg a látogató elvárásainak. Mik azok az elemek, amik meggyőzik, hogy nálad vásároljon. Ezekre fogunk ráerősíteni. És mik azok a pontok, ahol elbizonytalanodik, elkedvetlenedik, és elhagyja az oldaladat. Ezeken kell javítanunk. Ebben a fázisban megnézzük az analitikát, amiből kiderül, hogy melyik oldalakon időznek el hosszabban a látogatók, melyek azok, ahol tömegével hagyják el az oldalt (mert ott valami bibi van. Ugyanebben a fázisban auditáljuk is az oldaladat, vagyis megnézzük a legfontosabb aloldalakat (főoldal, landing oldal, kategória oldal, termékoldal, kosár checkout), hogy mennyire felelnek meg azoknak az általános CRO alapelveknek, amikben a szakma egyetért, hogy fontosak. Feljegyezzük a fejlesztendő feladatokat, meghatározzuk azoknak a prioritását (lényegében, hogy fontosság és költséghatékonyság, kapacitás szempontjából pontosan min érdemes elkezdeni dolgozni, és milyen sorrendben).

03/03

A konverzió javítása

A harmadik lépés, hogy kitaláljuk, hogy melyik ponton mit kell ahhoz tenni, hogy megerősítsük a látogatót a vásárlási szándékában. Akár a vásárlók megismeréséből, akár az auditból kiesnek olyan feladatok, amiken érdemes dolgozni. A projektmunka során eltávolítjuk azokat az elemeket, amik zavaróak lehetnek. Olyan új elemeket rakunk be a honlapra, amik hiányoznak a vásárlónak, és átvariáljuk a meglévő tartalmakat, a szerkezetet, a hangsúlyokat annak megfelelően, amit a vásárlók elvárnak, amitől jobban érzik magukat, amitől csökken a bizalmatlanságuk, amiktől boldog vásárlókká válnak.

A cél tehát a boldog vásárló, aki megkapja, amit szeretne, jól érzi magát a “társaságodban”, magabiztosan suhan végig a vásárlási folyamaton, végig egyértelműen tudja, hogy mi történik vele, és lehetőleg a jövőben visszatér az oldalra újra boldogan vásárolni.

A CRO előnyei

Költséghatékony megoldás

Amiért egyszer megdolgoztál a CRO-ban, az a következő hónapban is működni fog, és hosszú távon hoz neked plusz bevételt anélkül, hogy újra és újra költened kellene rá. Nem kell megnövelned a marketing költségeidet és új látogatókat szerezned hónapról hónapra, hiszen a CRO lényege, hogy az adott látogatóid fognak nagyobb arányban vásárolni. Ezáltal a komplett marketing kiadásod megtérülése (ROI) nőni fog. CRO-val növelni tudod továbbá a vásárlóid LTV-jét, vagyis a vásárlói életút értéket, hiszen az a vásárló, aki elégedett, az nagyobb eséllyel tér vissza a későbbiekben is vásárolni.

Növeli a vevői elégedettséget

A CRO lényege, hogy növelje a bevételedet. Mindezt azáltal éri el, hogy jobban érti és jobban szolgálja ki a látogatók igényeit. A látogató azt fogja érezni, hogy szívesen vásárol a webshopodban, mert az számára egyszerű, stresszmentes, gördülékeny, kellemes élmény.

Elsajátítható a szemléletmód

Ha a csapatod megérti a CRO mögötti gondolkozásmódot, és magáévá teszi, akkor a honlapoddal kapcsolatos jövőbeli fejlesztések is sokkal hatékonyabban lesznek bevételnövelő szempontból.

Versenyelőnyt jelent a konkurenciával szemben

Bár a marketing szinte minden vállalkozás életének része, speciálisan a CRO-t még kevesen alkalmazzák. Ha előbb kezded el a CRO-t, mint a versenytársad, az vitathatatlan piaci előnyt fog biztosítani a számodra.

×

Loading...