Jelenleg is menedzselek webshopokat, honlapokat, emellett tagja vagyok szakmai közösségeknek, amikben mind a tulajdonosi, mind a szakértői oldal szereplői jelen vannak. Az elmúlt pár évben egyre erősebben tapasztalok a saját bőrömön is egy jelenséget, amit a szakmai csoportok tagjai is rendre felvetnek. Azt hiszem, nem tévedek nagyot, ha azt gondolom, hogy te is találkoztál ezzel a problémával, és neked is gondot okoz.

Arról van szó, hogy fizetett hirdetésekkel már egyre kevésbé lehet költséghatékonyan jó minőségű látogatókat terelni az oldalra. Ennek több oka is van.
A PPC platformok (gondolok itt a Google-re és a Facebookra elsősorban) algoritmus változásai miatt rendre nőnek a hirdetési költségek. Egységnyi látogató megszerzése egyre több pénzbe kerül, vagy ha nem növeled dinamikusan a hirdetési költségeket, akkor egyre rosszabb eredményekkel számolhatsz.
A hirdetési felületek bonyolultsága, és a napról napra változó szakmai trendek miatt ma már szinte elengedhetetlen, hogy PPC ügynökséggel dolgozz, ami szintén jelentős költséggel jár önmagában. Elmúltak azok az idők, amikor webshop tulajdonosként még magad is tudtad menedzselni a hirdetéseket, sőt ma már a saját belső PPC-s sem biztos, hogy képes lépést tartani a változásokkal, és képes átlátni, hogyan tud igazán eredményes kampányokat levezényelni.
Ami az ügynökségeket illeti, Dunát lehet rekeszteni a PPC szolgáltatást hirdető csapatokkal, és sajnos kevés az olyan ügynökség vagy szakértő, aki garantáltan jó eredményeket tud hozni. Ígéretek vannak, de a számok nem mindig jönnek, vagy nem azon az áron, ami megérné. Heti szinten kerülnek fel Facebook csoportokba olyan felkérések, amikben PPC szakértőt keresnek, de végre olyat, aki tud is menőségi látogatót szerezni, mert sajnos az előzőekkel befürdött az illető.
Mindehhez jött be a Temu, ami induláskor tulajdonképpen taccsra vágta a komplett hirdetési piacot, letarolta az egészet úgy, ahogy volt. Néhány termékkör esetében lehetetlen volt mellette labdába rúgni.

Meg lehet persze próbálni drasztikusan emelni a hirdetési keretet, de jellemzően nem ez hozza a megoldást, mert a híguló kampányok és a nagyobb merítés nem feltétlenül fog releváns látogatókat hozni, sőt nagy rá az esély, hogy csökkenő bevétellel és profittal fogsz találkozni.
És itt van az a pont, amikor azt mondom, hogy feltétlenül érdemes elgondolkozni azon, hogy a konverziót a saját oldaladon kezdd el növelni, nem a kívülről behozott látogatók számának emelésével.
Nem azt mondom, hogy felejtsd el a PPC-t, hanem hogy mindenek előtt érdemes magán az oldalon végigmenni, és azonosítani azokat a pontokat, ahol a konverziót meg lehet fogni.
Egy komplett CRO audit során jellemzően “kipottyan” jó pár olyan projekt, kisebb nagyobb javítandó vagy fejlesztendő feladatok, amikkel érdemes foglalkozni. És ha megfelelően priorizálva látsz neki a dolognak, akkor akár már a következő hónaptól látható eredménye lesz a munkádnak. Jó hír, hogy amelyik fejlesztéssel egyszer sikerült javítani a konverzión, az a következő hónapban is ugyanúgy hozni fogja az eredményt. Ezért a CRO-t kifejezetten költséghatékony megoldásnak tartom.
Ha javulnak az oldaladon a folyamatok, ha egyértelműbb a tartalom és a design a látogatók számára, ha megkönnyíted a vásárlást a látogatónak, akkor pedig változatlan PPC stratégiával és költéssel is több bevételed lesz.
Arról nem is beszélve, hogy ha javul az oldalon a felhasználói élmény, akkor jó eséllyel az értékeléseid is nőni fognak, ami fontos bizalomteremtő értékként tovább tudja növelni a bevételeidet.
Jelenleg a CRO-t egy olyan eszköznek tartom, ami nem függ külső tényezőktől, amit hatékonyan és eredményesen tudsz menedzselni, és ami egy elengedhetetlen kezdő lépés ahhoz, hogy a PPC költéseid megtérülése is javuljon.