Kérek egy Big YES-t.
A CRO-ban a Big YES az a pont, ahol a vásárlód azt mondja, hogy IGEN, megveszem a termékedet (konvertál). Ez általában a konverzió növelő program végső célja. Ezért dolgozunk.
A program sikerességéhez kelleni fog a te Big YES-ed. De nem csak a Converzoomra, nem a csomagajánlatra, nem az együttműködésre, hanem arra, hogy
- IGEN, akarod a konverzió növelést
- IGEN, érted, hogy ez miről szól
- IGEN, tudod, hogy ez munkával jár
- IGEN, érted, hogy neked is bele kell tenned a magad részét
- IGEN, érted, hogy ez hosszú lesz
- IGEN, érted, hogy nincs garancia
De AKAROD. MEGCSINÁLOD. HALLGATSZ RÁM. EGYÜTTMŰKÖDSZ. NEM ADOD FEL.
Google Analytics (GA4)…
… vagy más analitikai mérés (de lehetőleg Google Analytics) a weboldaladon rendesen bekötve, legalább 3 hónap mérési eredményekkel, működő konverzió- és egyéb esemény méréssel. Ha ez nincs, egészen egyszerűen nem tudjuk, honnan indulunk, hová tartunk, min kell dolgoznunk.
A/B teszteléshez legalább 10000 látogató (visitor)/hó és 100 konverzió/teszt variáció
A/B tesztet akkor végzünk, amikor egy oldalon egy elemet szeretnénk módosítani, és megnézni, hogy a módosított verzió hogyan érinti a konverziót az eredetihez képest. Ehhez egyforma számú látogatónak megmutatjuk az eredeti és az új verziót is egy tesztelő szoftver segítségével, majd megnézzük, hogy hogyan alakul a konverzió.
Az A/B tesztelés sikerességének egyik kulcsa, hogy legyen elegendő tesztesetünk, amiből statisztikai pontossággal meg tudjuk mondani, hogy melyik verzió győzött. Minél kisebb a tesztesetek száma, annál valószínűbb, hogy torzítani fog az eredmény, és esetleg hibás következtetésre jutunk.
(Ha ez a szám nincs meg, akkor is tudunk együtt dolgozni, de akkor A/B teszt nélkül fut a program, és élesben teszteljük le a módosításokat.)
Tudd, mi a célod
Tudnod kell, hogy milyen eredményt szeretnél elérni a programmal. Lehet ez egészen egyszerűen az, hogy növeljük a vásárlások számát. De mindig kell egy cél, amiért dolgozunk. Ezt nem is ragozom tovább.
Tudd, ki vagy, mit ajánlasz
Tudnod kell, hogy a te céged mit csinál. Ez egyszerűen hangzik, de a programhoz pontosan meg kell tudnod fogalmazni (röviden, tömören), hogy mi a te előnyöd a piacodon, mi a terméked/szolgáltatásod előnye, miben tudsz segíteni a látogatóidnak, milyen képet szeretnél magadról közvetíteni a vásárlóid számára.
Ez az a bizonyos 1 perces liftes bemutatkozás. Tudod, állsz a liftben, belép egy számodra üzletileg fontos ember, akit most meg tudsz szólítani, akire jó benyomást kellene tenned, mert lehet, hogy itt a következő nagy biznisz lehetőség. Vagy bemész a Cápák közöttbe, és ott van az az egy alkalom, amikor 5 befektetőnek el kell mondanod egy 3 perces pitchben, hogy ki vagy, és mit árulsz, miért érdemes pénzt befektetniük. Mit mondasz?
A program során az is kiderülhet, hogy ezt a képet módosítani kell, de mindenképpen szükség lesz egy kiindulási alapra.
Tudd, kik a vásárlóid
Kik azok az emberek, akik tőled vásárolnak? Férfiak vagy nők, idősek vagy fiatalok, családosak vagy egyedülállóak, gazdagabbak vagy szegényebbek, fizikai vagy szellemi munkából élnek? Mikor vásárolnak? Miért vásárolnak? Hogyan élnek, hogyan gondolkoznak? Kikhez szólsz?
Mindenkit a maga nyelvén kell megszólítani, a maga valóságában (életkörülményeinek megfelelően), ehhez ismernünk kell magát a nagybetűs vásárlót, mert csak akkor fogjuk tudni, hogy mivel tudjuk őt vásárlásra ösztönözni.
Példa:
Adj el egy vacsorát az éttermedben bárkinek!
Ööö, hát ez egy kiváló étterem, ahol remek a konyha, van mindenmentes és vegán is, meg csülök is, és nem is drága, és ide hozhatsz bárkit, tetszeni fog neki, ésssööö…
Adj el egy vacsorát az éttermedben egy 50 éves házas férfinek, aki eladóként dolgozik!
Lepd meg a feleséged egy ízletes és hangulatos vacsorával! Mondd meg neki, hogy ma el fogod bűvölni, hogy neki semmit nem kell tennie, csak vegyen fel egy csinos ruhát, és élvezze a kényeztetést! Legyél ma este egy romantikus gavallér! Mi kínáljuk a hangulatot, a pincéreink lesni fogják minden kívánságotokat, de diszkréten hagynak benneteket beszélgetni. A kedvesednek mindenmentes, vegán finomságokkal készülünk, de a menüben a férfias fogások is megtalálhatóak. És biztos lehetsz benne, hogy a családi kasszán meg sem látszik majd, hogy kiruccantatok, hiszen nemcsak a pincéreink diszkrétek, hanem az áraink is.
OK, ez egy sarkos példa volt, de érted a lényeget…
Szánd rá az időt és a munkát
Hányan vannak, akik kifizetnek egy személyi edzést, és azt gondolják, hogy ezzel meg is vannak, eljárnak edzésre, néha ugyan kicsit melléesznek, de hát azért van az edző, hogy garantálja a sikert. Vagy befizetnek egy szakmai tréningre, és azt gondolják, hogy ha felületesen végignézik a videókat, de kihagyják a házi feladatot, azért még meglesz az a szakma pusztán attól, hogy végigtolták a tananyagot.
Ez nem így működik. Sem az edzés, sem a tréning, sem a CRO. Attól biztosan lesz önmagában több konverziód, hogy kifizeted nekem a programot, és várod a megoldást.
Legyen elkötelezett a csapatod
A CRO csapatsport. Itt kevés lesz az, hogy a cégvezető, vagy a szakmai vezető, aki megveszi a programot, lelkes. Itt szükség lesz rá, hogy minden egyes ember, aki a projekten dolgozik, bevonódjon a maga szintjén. Hogy megértse, hogy mi a célja a munkájának, és hogy a közös eredményekhez mivel fog tudni hozzájárulni. Hogy ne gépiesen végezze el a neki szánt feladatot, hanem értse is, hogy mit csinálunk, és a cél érdekében a legjobbat hozza ki magából.
Legyél nyitott
Kicsit gondolkodj out of the box. Benne vagy egy bizniszben, vannak elképzeléseid, hogyan működnek a dolgok. Lehet, hogy a vásárlói kutatás vagy a hőtérképes vizsgálat vagy az én személyes benyomásom olyan megoldásokat kínál, ami számodra furcsa vagy szokatlan, amiről el sem tudod képzelni, hogy működik. Add meg a lehetőséget! Próbáljuk ki, nézzük meg, de legalábbis beszéljünk róla nyitottan!